Millie dress

Ik heb al lang niks geplaatst hier en de reden daarvan is omdat ik twijfel, twijfel of zal doorgaan met de blog. Er zijn eindeloos veel naaiblogs en het is lastig om daarin een aanvulling te zijn. Ik heb er een tijdje over nagedacht en ga er toch mee door ,niet omdat het moet maar omdat ik in eerste plaats blog omdat ik het leuk vind. En het een fijne bijkomstigheid is om anderen ermee te inspireren.

December was een maand waarin ik erg weinig achter mijn naaimachine zat. Ziektes in het gezin en de drukke tijd waren daar een oorzaak van. Ik heb toch nog tijd gevonden omdat er een geweldig leuk patroon uit kwam bij een van m’n favoriete blogs.

Alles wat ze maakt is leuk zo ook de Milliedress, ik vond het wel een risico om hem te maken omdat Ninthe niet gek is op ruffles maar heb het risico genomen met een goed resultaat !

dsc_0002

Er zit dus al een vlek op wat betekend dat ze hem al meer dan een keer heeft aangehad 🙂

Ik liet de ruffles niet aan de achterkant doorlopen omdat het een wat dikkere sweaterstof is en ik bang was dat het niet lekker zou zitten.

dsc_0025dsc_0024dsc_0021dsc_0019foto3dsc_0018foto2dsc_0017foto1

De sweaterstof kocht ik vorig jaar bij stof op zolder en is niet heel fijn voor dit patroon, door de geluste achterkant naaide ik het een paar keer verkeerd bij de ruffles, het tornmes moest er weer eens aan te pas komen. Maar dit is zeker een topmodel ! Hij is nog iets te groot maar dan past ze hem volgend jaar hopelijk ook nog.

Nicky heeft meerdere maten uitgetekend en ook een bovenstuk zonder ruffles dus snel naar haar blog als je deze jurk nog niet gemaakt hebt.

Leuk dat je langskwam liefs Anoeska

6 thoughts on “Millie dress

  1. Heel leuk!! Tof patroontje é! Staat ook op mijn to do lijst.
    En bloggen wel of niet… Je hoeft geen aanvulling te zijn maar gewoon jezelf zijn is voldoende. Zolang het leuk blijft voor jou! Het was alvast fijn je berichtje te lezen!!

Geef een reactie

