Herfstjas

dsc_0053dsc_0043dsc_0041dsc_0038dsc_0036dsc_0032De rode jas van Ninthe die ik twee jaar terug naaide was nu echt te klein dus reden om een nieuwe te naaien Yay ! In de Binspired stond vorige winter een hele leuke ( al heb ik wel getwijfeld nadat ik al die louisa coats zag langskomen op IG)

Samen met m’n beste vriendin besloten we deze jas in okergeel te maken, Let the search begin, op het stoffenspektakel besloten alle kraampjes dat ze geen okergeel meenamen pfff. Ik ging ook nog naar de kleine stoffenmarkt in Hoorn en ja hoor daar hadden ze nog een lap liggen. Nu op zoek naar de voering je snapt het wel het was een uitdaging deze jas en de grootste was om de juiste stoffen te vinden, maar alles kwam goed met een happy end.

 

Het naaien ging soepel ( al vergat ik een stukje beleg aan de binnenkant maar who cares ).

Het leukste aan de jas is toch wel de strik aan de achterkant.

Het maakt de jas echt af, ik heb als voering petrolkleurige gewatteerde stof gebruikt die past bij de knoopjes en hoopte een bijpassende sjaal en muts te vinden maar helaas in die kleur is dus niks meisjesachtigs te krijgen dus is het roze geworden.

 

De foto’s maakte we hier vlakbij met matching gele blaadjes, dikke pret natuurlijk !

De jas is perfect voor de herfst voor de winter hebben we een lekkere warme jas gekocht.

Ik kwam trouwens ook een jongensversie tegen met dit stofje, superleuk!

 

 

Leuk dat je langskwam ! liefs Anoeska

 

9 thoughts on “Herfstjas

Geef een reactie

