jackie 2.0

Waarom worden kleine meisjes zo snel groot ? De jas die ik vorig jaar naaide is schandalig tekort geworden dus moest er een nieuw exemplaar komen. Het was lastig om een stofje te vinden, op de stoffenmarkt in Hoorn zijn we uiteindelijk geslaagd.

Jenna was enthousiaster over de stof dan ik, maar vooruit het moest haar jas worden.

Ik besloot om een jackie jas te maken maar hij moest wel korter worden van Jenna, ik haalde 15 cm van de jas af en liet de strikjes achterwege, wel gebruikte ik zilverkleurig paspel zodat het niet te tuttig werd. Voor de binnenkant gebruikte ik koraalkleurige voering en de knoopjes zijn mintgroen. Net op tijd af voor het mooie weer !

Ik moet eerlijk toegeven nu de jas af is dat ik m wel heel leuk vind ! En Jenna is er natuurlijk ook heel blij mee. Kijk maar naar de foto’s, ze wilde zelf de poses bepalen 🙂

DSC_0179

Ach het arme kind, ze heeft het zo koud en niet eens een jas die past….

DSC_0180

Maar gelukkig is daar de naaiende mamma die aan alle wensen voldoet  !

DSC_0185

Kijk eens hoe blij ze is !!

DSC_0186 DSC_0187

De zakjes vallen mooi weg achter het paspel, de geheime zakjes ! Ook paspel aan de rugband .

DSC_0188 DSC_0189

DSC_0190 DSC_0191

Het idee voor het jaslusje zag ik op een blog maar ik weet niet meer welke, het is biaisband met paspel erin gestikt.

DSC_0192 en tenslotte de binnenkant !

De volgende keer komt er iets voor zoonlief op voordat hij zich schandelijk tekortgedaan voelt !

Fijn weekend liefs Anoeska

2 thoughts on “jackie 2.0

Geef een reactie

